Tēmas
Jaunumi
Pasākumi
Piedzīvojumi
Ekspedīcijas
Viedoklis
Padomi
Diskusijas
Foto
Kalendārs
Saites
Par klubu
 
Laivas
Laivas
Laivas
   

RegisterLogin
Kāpēc reģistrēties
 
 

VIEDOKLIS

 

 

Visu laiku lasītākie viedokļi
Ūdenstūrisms. Quo Vadis? [13]
Vai kanoe laiva ir stabila? [3]
Microsoft AutoRoute. Atsauksmes uz karstām pēdām. [6]
Mīti un pieņēmumi par laivām [1]
Amazone. Krāces. [9]

 

Aktuālākās tēmas diskusijās
Ūdenstūrisms. Quo Vadis? [13]
Straujūdens trases Anglijā un Velsā [3]
Inovācijas? [72]
Vai kanoe laiva ir stabila? [3]
Pyranha Speeder: pirmie iespaidi Gaujā pie Sigulda [8]

 

 

Neturi sveci zem pūra! Ļauj mums mācīties no tavām kļūdām kā mēs tev nesakām par savējām... Atsūti mums savu redzējumu par labu laivu, sliktu telti vai izdevušos pasākumu. campo@laivas.lv

 

Microsoft AutoRoute. Atsauksmes uz karstām pēdām

Agris Pētersons, 21.09.2005

Komentāri [6]

 

 

Tikko, ceļojot uz Nirnbergas “Kanu-messi”, izbraucu pa Eiropu lietojot MS elektronisko ceļvedi “AutoRoute-2005” (Ls apmēram 40). Šķiet, ka iegūtā pieredze prasa aktuālu komentāru, kurš būtu noderīgs citiem tehnoloģiju mīlētājiem.

 

Sāksim ar to, ka īpašas izvēles nebija. Jāņa sētas produkti nosedz Latviju, bet Eiropu nekā. No Latvijā pieejamiem moving-map tipa softiem paliek tikai MS “AutoRoute”, kas, kā reklamēts, ietver vektoru kartes pa visu Rietumeiropu, prot strādāt ar GPS utt., utt. – kaste ir aprakstīta no visām pusēm. Kartes ir diezgan sīkā detalizācijā – līdz ielu un namu līmenim, ar iespējām meklēt pēc adresēm utt. Izskatās labi, bet kas tad nav labi?

 

Pirmkārt, MS gandrīz garantē to, kas rakstīts uz produkta kastītes. Ja ir lietas, kuras varat pārprast, vai apraksts pieļauj dažādas tulkošanas iespējas, tad jālasa šādi: “sistēma nenodrošina” – tas tā, lai nebūtu ilūziju.

 

Kartes pārklājums nosedz tikai veco Eiropu. Tajā nav Polijas, protams nav Slovākijas, Ungārijas, Slovēnijas, Horvātijas, it kā ir Čehija, bet tikai it-kā: pāris galvenie ceļi un viss (nemēģiniet “auto routēt” pa Čehiju, bezcerīga nodarbe, ja esat nomaļākās vietās). MS piezīme ka kartes šajās vietās aptver 50% “populācijas” ir optimistisks pārspīlējums, vērtējot reāli – ap 1.5%. Apmēram tas pats ja iezīmētu Latvijā vidzemes šoseju un teiktu ka ceļu tīkls aptver 30% populācijas, kopā ar VIA Baltica – 75%.

 

Attiecībā uz maršrutu plānošanas sistēmu, tās darbību varētu vērtēt kā apmierinošu. No vietas uz vietu jums sazīmē diezgan skaidru trasi, orientēšanās pēc tās grūtības nesagādā. Iespējams noteikt visādas prioritātes un opcijas. Un tomēr, kaut arī tiek apgalvots ka “AutoRoute 2005” ir 2005 gada versija, man itin bieži gadījās braukt pa “pļavām un mežiem”, pa itin svaigiem un dažkārt pat ne pārāk svaigiem ceļiem... Datu bāze nav aktuāla, tajā ir vecas lietas! Trūkst ceļi lielos posmos, turklāt bez īpašas un piekasīgas meklēšanas. Un, galvenais, MS nepiedāvā bezmaksas vai lētus karšu upgrad-us! Manuprāt ar to pietiek, lai sistēmu norakstītu kā cenai neatbilstošu!

 

Iespējams, ka maršrutu “routēšana” jeb plānošana ir sistēmas pamatfunkcija, tomēr solītais “darbs ar GPS”, šķiet, ir tapis sēžot pie datora un ir pilnīgi nefunkcionāls.

Vispirms jau jāmin, ka braucot pa izplānoto maršrutu un lietojot GPS, netiek nodrošināta maršruta leģendas atsekošana...!!! To, kurā apraksta rindā pašlaik esat, jūs varat minēt paši uz nebēdu “skrollējot” leģendas lodziņu. No šejienes secinājums – nekādu iespēju noteikt cik km no sākuma vai cik līdz beigām, kāda ir attiecība pret plānoto pārvietošanās grafiku utt. Nekāda realitātes kontrole pār atbilstību “sarūtētajiem” plāniem. MS tas bijis pārāk sarežģīti. Ne velti "micro".

 

GPS vadības logs ar spidometru un virziena kompasu ir uzjautrinoši vienkāršs. Auto spidometra kalibrēšana šķiet ir vienīgais ko var mēģināt ar šo lietu pasākt. Iespēja no ekrāna nolasīt atrašanās vietas koordināti nez kāpēc tiek pasniegta kā milzu iespēja! Nezinu kā citos datoros, bet manējā MS dotais GPS draiveris regulāri centās sajaukt GPS datus ar peli, tādejādi uzjautrinot pats sevi ar juceklīgu ekrāna pārvietošanu, pogu spiešanu un nokarot visu sistēmu pie katras apstāšanās, kurā dators tiek aizvērts.

MS GPS-dzinis nodrošina tikai 4800 bps ātrumu datu lasīšanai no GPS. 70-to gadu standarts un ne kripatas vairāk. Uz Vācijas ceļiem šāda datu apmaiņas ātruma radītā aizture ir pilnīgi pietiekama, lai jūs vēlamajām nobrauktuvēm būtu garām jau metrus 100. Pilnīgs anahronisms.

POI (points of interest) meklēšana ir piedzīvojums, kuru varat izbaudīt katru reizi, kad meklēsiet pēc tuvākās “tankštelles”. Pogas it kā ir, bet vajadzīgais parasti paslēpts 5-6 līmenī un ne vienmēr izdodas atkārtot sasniegtos rezultātus. Braucot automašīnā šāds “čakaris” laikam grūti uzskatāmas par ērtībām. Laikam nepieciešams īpašs treniņš. Manuprāt, interfeiss nav foršs.

 

POI datu bāze lepojas ar 800000 ierakstiem, bet šķiet ka noderīgas no tā visa būs tikai degvielas uzpildes stacijas (tikai nevajag sasapņoties un domāt ka attēlotas visas). Kempingu tajā nav, no viesnīcām tikai “Hilton” un tml., tātad tiem kuri lido nevis tiem, kuri brauc.

Jā, vēl kāda lieta – lielākajā mērogā (palielinājumā), pazūd jūsu atrašanās vietas norāde – tas ļoti pārsteidz arī pašu sistēmu un no šī stāvokļa tā spēj iziet tikai pēc minūtes vai divām. Lieki bilst kuros gadījumos mērogs tiek palielināts un cik ātri tiek gaidīta informācija.

 

Ja kaut kas ar “AutoRoute” ir labi, tad tā ir braukšana pilsētās – šķiet, ka tur jaunu ielu būvēšana notiek retāk.

 

Nu un kad tas viss piegriezās, ķēros pie Michelin maršrutu plānotāja izdrukām, kuras ir vismaz tikpat informatīvas un par velti. Secinājums: “Autoroute” ir kārtējais Microsoft “citrons”, kurš uzbūvēts uz 3-šo firmu datu bāzēm un tehnoloģijām, bez vienota, funkcionāla un veiksmīga interfeisa, bet ir nomarķēts ar milža logo, kuram vajadzētu iedrošināt par produkta labumu un kvalitāti. Tas tā nav.

Izpārdošanā 1.gab MS “Auto route 2005”, Ls 10.-. Atbilst cenai...

 


Klubs > Tēmas > Viedoklis

Lapu uztur: Inno.web