Tēmas
Jaunumi
Pasākumi
Piedzīvojumi
Ekspedīcijas
Viedoklis
Padomi
Diskusijas
Foto
Kalendārs
Saites
Par klubu
 
Laivas
Laivas
Laivas
   

RegisterLogin
Kāpēc reģistrēties
 
 

PASĀKUMI

 

 

Rezultāti

 

Maizite

Karikste

 

Visu laiku lasītākie pasākumi
Gaujas bāziens 2006. [135]
Ultramaratons 2006. [103]
Gaujas bāziens "5". 2009.g. [253]
Kajak-kross 2006. [168]
Salacas mauciens 2008. [95]

 

Aktuālākās tēmas diskusijās
Baseina treniņi [52]
Airēšanas pasākums ar apmācību Sočā [2]
Saulkrastu sērfa mači [3]
Strenču airēšanas marations [1]
Soča - 2017. Mācību seminārs [8]

 

 

Neturi sveci zem pūra! Ļauj mums mācīties no tavām kļūdām kā mēs tev nesakām par savējām... Atsūti mums savu redzējumu par labu laivu, sliktu telti vai izdevušos pasākumu. campo@laivas.lv

 

Normāls krīkings 2010

Jānis Romanovskis, 19.03.2010

Komentāri [39]

 

Publicēti rezultāti.


Ideoloģija
Tikai viena laivu klase – Open. Uzvar laivas un ekipāžas, kas dotajos apstākļos ir vislabākie. Tā kā distances apstākļi ir mainīgi, ir grūti prognozēt kurš laivas tips ir visātrākais.

 

Laiks un vieta
Sacensības notiks kādā no 2010. gada sezonas brīvdienām, īpaši augsta ūdens līmeņa apstākļos, kādā(s) no Latvijas straujupēm – un tās būs iespējami straujākas straujupes.
Starta vieta tiks precizēta atkarībā no reālajiem ūdens līmeņa u.c apstākļiem un paziņota dalībniekiem un interesentiem vienu dienu pirms sacensībām.
Tā kā braukšanai piemērotu ūdenslīmeni Latvijas apstākļos iepriekš nevar prognozēt, sacensību laiks tiks pieskaņots reālajiem apstākļiem un izsludināts internetā, kā arī pa e-pastu, telefonu un faksu iepriekš pieteiktajiem dalībniekiem un interesentiem ne ātrāk kā 2 un ne vēlāk kā 1 dienu pirms sacensībām.

 

Rīkotāji
Sacensības rīko Jānis Romanovskis (t. 29283586), atbalsta - atbalstītāji.

 

Programma
Sacensības notiek individuālām ekipāžām nobrauciena disciplīnā, atkarībā no upes – 1-5km distancē. Distancē ir iespējams arī kāds kāju gabals (līdz 1km)
Iespēju un ūdens līmeņa robežās sacensības var notikt pa vairākām, tuvu esošām un salīdzinoši ātri nobraucamām, upēm – vispirms visi dalībnieki nobrauc vienu, pēc tam tie, kas nav aplauzušies, pārceļas uz otru un notiek fināla brauciens.
Potenciālās upju sasaistes:
Maizīte-Pulksteņupīte-Brasla-Dīvaja-Karikste (2010. gada prioritāte)
Sūla-Bērzaune–Veseta
Rumbiņa – Valgale
Līgatne – Skaļupe
Raunis
Ja sacensības notiks Rauņa upē, tad drošības apsvērumu dēļ individuālo ekipāžu starts netiks atļauts un sacensības notiks starp 2 laivu komandām. Otras ekipāžas trūkuma gadījumā to var meklēt starta vietā, vienojoties ar citiem dalībniekiem. Komandas sastāvā var būt arī trīs laivas.
Prognozējamais kopējais distancē pavadāmais laiks – 1-4h.

 

Dalībnieki
Sacensībās var piedalīties jebkurš interesents, kas apzinās savas spējas veikt distanci, ir parakstījis pieteikumu un samaksājis dalības naudu. Dalībniekiem ir nepieciešama iepriekšēja straujūdens pieredze – tāda, lai Amatas/Vesetas/Līgatnes klases upe nesagādā problēmas braucot ar konkrēto laivu.
Junioriem līdz 18 gadiem piedalīties nav atļauts.
Sacensību organizatori patur tiesības nepielaist ekipāžu pie starta ja uzskata ka dalībnieka kvalifikācija nav pietiekoša distancei vai inventārs neatbilst nolikuma prasībām. Šaubu gadījumos lemj tiesnešu kolēģija, iepriekš organizējot dalībnieka kvalifikācijas un inventāra pārbaudi starta vietā.

 

Dalības nauda
Dalības nauda ir 2.- Ls no ekipāžas. Dalības naudu var samaksāt skaidrā naudā sacensību vietā.

 

Pieteikumi
Pieteikumi tiek iesniegti starta vietā līdz plkst. 11.00. Iesniedzot pieteikumu, dalībnieki samaksā dalības naudu un paraksta pieteikumu.
Parakstot pieteikumu, dalībnieks apliecina, ka apzinās varbūtējo risku, kas var novest pie pārejošiem vai paliekošiem veselības traucējumiem vai pat letālām sekām; apliecina ka dalībnieks pilnā mērā uzņemās atbildību par savas rīcības sekām; apliecina ka ir iepazinies un piekrīt ievērot šo nolikumu un organizatoru norādījumus un apņemās necelt pretenzijas pret organizētājiem gadījumos, kuri ir saistīti ar apstākļu nenovērtēšanu, savu nevērību vai nepietiekošu kvalifikāciju, inventāra nepietiekamību, bojājumiem vai zaudēšanu un citu dalībnieku vainu. Tāpat dalībnieki apņemas ievērot vispārējās dabas aizsardzības prasības un izturēties ar cieņu pret privātīpašumu.

 

Laivu klases
Tikai viena laivu klase – Open. Katrs brauc ar ko grib.
Uz darbaļaužu vēlēšanos kāda specifiska klase (piem pūšļi) var tikt izdalīta atsevišķi pie nosacījuma ka šinī klasē ir ne mazāk par piecām ekipāžām.
Izmantotajām laivām ir jābūt piemērotām straujūdens airēšanai; motorizēti braucamie nav atļauti.
Rekomendēti tiek WW kajaki.
Tādi laivu tipi kā slaloma kajaki un kanoe, stiklaplasta kanoe, piepūšamās laivas un katamarāni kā arī saliekamās smailītes ir pakļauti lielākam bojājuma riskam.
Zemas manevrētspējas un lielgabarīta laivām (jūras kajaki, rafti, daudzvietīgas kanoe utt.) plānotās upes nav piemērotas.
Vīriešu un jauktās ekipāžas startē kopējā konkurencē. Sieviešu ekipāžas tiek vērtētas atsevišķi ja pieteikumi ir vismaz no 5 ekipāžām.

 

Sacensību grafiks
10.00 – dalībnieku ierašanās
11.00 – pieteikumu pieņemšanas termiņš, automašīnu pārdzīšana uz finišu
11.30 – pirmsstarta sanāksme
12.00 – 12.30 starts *
12.30 – 13.00 finišs
13.00 – 13.30 – pārbrauciens uz otru upi **
13.30 – 14.00 starts otrā upē
14.15 – 15.00 – finišs
16.00 – uzvarētāju apbalvošana
* laiks, kurā starts ir atvērts, var tikt samazināts atkarībā no dalībnieku skaita
** upju posmi un secība tiks izraudzīti tādā veidā lai potenciālā neveiksmnieku epopeja netraucētu kopējo sacensību norisi.

 

Vērtēšana
Nav jau īsti saprotams, kā noteikt labākos. Bet pieņemsim ka ātrākie ir arī labākie un tā arī vērtēsim.
Rezultāts tiek noteikts pēc distancē pavadītā laika nosakot to līdz sekundēm. Iegūtais laiks tiek dalīts ar labāko uzrādīto laiku. Iegūtais koeficients tiek noteikts atsevišķi katrai upei un kopvērtējumā abās upēs iegūtie koeficienti tiek summēti. Uzvar ekipāža kurai koeficientu summa ir vismazākā.
Finišs tiek ieskaitīts kad ekipāža šķērso finiša līniju.
Ja ekipāža aizpeldina vai sabojā inventāru tādā mērā ka vairs nevar turpināt veikt distanci, finišs netiek ieskaitīts. Tāpat finišs netiek ieskaitīts ja ekipāža finišē pa krastu.

 

Distances apraksts
Normāla krīkinga veterāni jau zina ka sliktas upes nepiedāvājam .
Upes ir izvēlētas kā Latvijā visinteresantākās un tehniski sarežģītākās, tai pat laikā izvairoties no kritušiem kokiem pārbagātām upēm, jo sacensības tomēr notiek airēšanas, nevis apnešanas disciplīnā.
Upju secība un izvēlētā distance būs tāda lai potenciālie neveiksmnieki varētu ātri evakuēties un netraucēt sacensību norisi.
Upju kritums – 5-20m/km; upēs var būt atsevišķi ūdenskritumu veida aizsprosti (līdz 2m augsti).
Gultnes platums – 1-8m; braucamās daļas platums sākot no 0.5m
Tas ka braukšanai paredzētie posmi ir ar iespējami maz kritušiem kokiem, nenozīmē ka to tur nav – tie ir; vietām var nākties braukt virs vai zem kritušiem kokiem un vietām arī apnest.
Ja distancē būs kāju gabals, var nākties brist pa krūmiem, sniegu, dubļiem, pret un no kalna utt. Katrā ziņā viegli nebūs.


Sacensību norise

Starta veids var būt arī sausais starts – no krasta, nevis no ūdens; iespējams - ne tiešā ūdens tuvumā (līdz 0.5km). Dalībnieki pēc savas izvēles starta brīdī atrodas laivā vai ārpus laivas.
Starts tiek dots dzīvās rindas kārtībā ar intervālu starp ekipāžām 2-4 minūtes.

Sacensību dalībnieki distancē patstāvīgi pieņem lēmumus par vēlamo trajektoriju un braukšanas taktiku.
Šķēršļu apnešana un pārvietošanās pa krastu ir atļauta ne tālāk kā 20m no upes. Pretējā gadījumā ekipāža tiek diskvalificēta.
Esiet korekti apdzenot lēnāku ekipāžu. Tā kā situācija distancē ir strauji mainīga, lēnākās ekipāžas tiek lūgtas palaist pa priekšu iedzinējus – tā kā viņi ir startējuši aiz Jums, viņi tāpat Jūs jau ir apdzinuši.

Dalībnieku pienākums ir palīdzēt jebkurai avarējušai ekipāžai nokļūt līdz krastam. Peldošu inventāru glābt nav obligāti.
Ja kāda no komandas ekipāžām aizpeldina vai sabojā inventāru, tad līdz finišam tā dodas kājām. Organizatori iespēju robežās nodrošina avāriju cietušo salasīšanu un evakuāciju.

Pēc pēdējās komandas starta trasē dodas tiesnešu ekipāža(s), kas pārbauda distanci.

Organizatoriem ir tiesības nepieciešamības gadījumā veikt izmaiņas nolikumā jautājumos, kas saistīti ar distanci, starta un finiša kārtību, laivu klasēm kā arī dalībnieku drošību. Par izmaiņām dalībnieki tiek informēti ne vēlāk kā pārstāvju sanāksmē.

 

Drošības noteikumi
Dalībniekiem ir jāņem vērā, ka organizatori nevar garantēt 100% drošību un avāriju cietušo glābšanu distancē. Par savu drošību distancē un ārpus tās kā arī veselības apdrošināšanu dalībnieki atbild paši. Organizatori sniedz rekomendācijas lai maksimāli izvairītos no nelaimes gadījumiem.
Pirms absolūti nebraucamām un grūti pamanāmām vietām pāri upei tiks nostieptas sarkanbaltas brīdinājuma lentas, kas signalizē par obligātas apstāšanās nepieciešamību. Pirms vienkārši pamanāmām nebraucamām vietām šādas lentas nostieptas netiks.
Dalībnieku pienākums ir palīdzēt jebkurai avarējušai ekipāžai nokļūt līdz krastam. Peldošu inventāru glābt nav obligāti.

 

Inventārs
Ar sacensībām nepieciešamo inventāru dalībnieki sevi nodrošina paši.
Obligātais inventārs:
laiva un airis
ūdenssporta veste
ūdenssporta ķivere
hidrotērps kas ir pietiekošs konkrētajiem laika apstākļiem


Papildus rekomendētais inventārs:
laivām bez hermētiski noslēdzama nodalījuma – avārijas gadījuma peldrezerves elementi
ūdensdroši iesaiņots mobilais tālrunis

Dalībnieki var ņemt līdzi distancē arī citu papildus inventāru pēc saviem ieskatiem.
Visam līdzpaņemtajam inventāram jābūt droši piestiprinātam pie laivas vai braucēja; jebkurām lietām, kam var kaitēt samirkšana, jābūt ūdensdroši iepakotām.
Organizatori nenodrošina dalībnieku mantu glabāšanu un apsargāšanu.

Inventāra trūkuma gadījumā to var iznomāt vai nopirkt:
Sia “Campo” (laivas, airi, vestes, ķiveres, hidrotērpi utt.) – t. 29222339; www.laivas.lv; campo@laivas.lv

 

Apbalvošana
Pirmo trīs vietu ieguvēji saņem diplomus; pirmās vietas ieguvēji katrā klasē saņem Džeimsonu. Starp visiem dalībniekiem tiek izlozēts 1. gab Normālais Džeimsons (1L).
Atcerieties ka pārmērīga Džeimsona lietošana neganti kaitē jūsu veselībai!

 

Transporta jautājumi

Auto novietošana startā un finišā - saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem. No ceļa nobraukt nav atļauts. Pirms starta dalībnieki, savstarpēji organizējoties, veic mašīnu pārdzīšanu uz finišu.

 

Kontaktinformācija
Jānis Romanovskis: t. 29283586; janisr@capital.lv


Klubs > Tēmas > Pasākumi

Lapu uztur: Inno.web