Tēmas
Jaunumi
Pasākumi
Piedzīvojumi
Ekspedīcijas
Viedoklis
Padomi
Diskusijas
Foto
Kalendārs
Saites
Par klubu
 
Laivas
Laivas
Laivas
   

RegisterLogin
Kāpēc reģistrēties
 
 

DISKUSIJAS

 

 

Tiem, kas brauc Jūrā. Drošība un navigācija.

Komentāri

 

1..10 | 11..20

  << Atpakaļ uz diskusijām

 

Atvars

25.09.2019

20:57

Labs video!. Tomēr ir daži komentāri. Manuprāt, labāk ir airi piesiet pie laivas, nevis sevi pie laivas. Pirmkārt, ja vajag ko darīt ar abām rokām , tad airi var vienkārši iemest ūdenī, nevis kabināt karabīnēs un cilpās. Un ja airi nekad nelaiž no rokām( kā tas mums mācīts!) tad arī laiva ir turpat (protams, ja karabīni nepiekabina pie gumijas, kā video)Tad par to "brīnumvesti" Tā vajadzīga ir tiem, kas dodas offshore braucienā, nemākot eskimosa apgriezienu. Tas pats ir par paddlefloat lietošanu . Vēl tāda lieta, nav telefonu un GPSu, kas ir jūras ūdens droši. Atveriet jebkuru "ūdensdrošu " telefonu, vai GPS un jūs resdzēsiet , ka tur nav gumijas blīves. Ir tikai plastmasa pret plastmasu. Tātad visas šīs ierīces jālieto tikai ūdensdrošos maisiņos. Protams, ja tikai uzšļakstas, tad neko, bet iegremdējot jūras ūdenī, tie aparāti drīzvien izbeidzas. Nu un galvenais par drošību. Nekad nebrauciet offshore braucienos, ja jums nav perfekts eskimo roll. Nemaz nerunājot part to, ka vispār nevajag braukt offshore. Jūra ir neparedzama stihija ar kuru cilvēks nevar cīnīties. Ja kādam kaut kur, kaut kas ir izdevies, tad tā ir bijusi tikai laimes spēle, ko citiem nevajadzētu mēģināt atkārtot

Gundars

26.09.2019

07:55

Varu uzcelties, varu arī neuzcelties... Vienkārši nebrauciet vieni!

krista

26.09.2019

10:25

Papildus drošības ekipējums ir nepieciešams arī braucot grupā - jo uz ūdens var gadīties arī akūtas saslimšanas, traumas.Visbiežāk jūras slimība.Eskimosa apgrieziena prasmes un paddle float tad nepalīdzēs, toties veste ar papildus celtspēju vai PLB var glābt.

Henriks

26.09.2019

11:25

Braucot solo vai grupā ir vēlams apdomāt iespējamo notikumu attīstību un savu rīcību konkrēta situācija. Lūk piemērs- vasaras vidus, ideāla prognoze (viegla brīze un vilnīši 0-0,5m). Grupai nobraucot pāris km no krasta pēkšņi uznāk negaiss un saviļņo jūru. Viens no dalībniekiem apgāžas un izkrīt no laivas. Ko darīt pārējiem- mēģināt komandas biedru ievilkt atpakaļ laivā, riskējot pašiem nokļūt līdzīgā situācija , vai nogaidīt līdz laiks nomierinās un tad ievilkt. Atbildi var sniegt tikai kopīgs treniņš- biedra ievilkšana laivā pie 1-1,5m viļņiem.

Campo

29.09.2019

23:32

Biju tā kā tālāk izbraucis (ar kajaku) un nespēju sekot līdzi diskusijas attīstībai, bet šovakar izlasīju atbildi uz atbildi un man radās jautājums:
Citāts no Henrika: "..Pie tam, visi video piemēri pamatā notiek gludūdenī un arī tie, kas tiek demonstrēti viļņos beidzas ar iekļūšanu piesmeltā laivā, bet kas notiek tālāk netiek rādīts."
Un, tātad, jautājums ir - ko tālāk dara Henriks, kad ar eskimo-pūsli ir ticis atpakaļ laivā un ir ar galvu uz augšu? Laiva tak ir pilna ar ūdeni un, apriori, pēc mirkļa, peldējums turpināsies! Vai nu atkal esmu palaidis ko garām, vai nu kā, bet, šķiet, ka video tas netiek rādīts! Precīzāk ir redzams un arī tiek komentēts, ka airētājs "ātri taisās uz krastu", lai tas viss "nebeigtos ar nākamo overi" (citāts no video). Tas kontrastē ar pamācību par pašglābšanos ofšore situācijā (kāds tur krasts?!), un, kā var lasīt tepat citā postā, sērfojot krasta viļņos airi nepiesien, jo pēc 5 min viļņi visu tāpat izskalo krastā. Attiecīgi pašglābšanās ar pūsli neattiecas uz arī šo gadījumu.
Neskatījos video par "paddle-float reenter and roll" - varbūt tur ir arī kaut kas par bruncīša uzlikšanu zem ūdens ielienot kajakā... bet bez šīs sadaļas eskis ar paddlefloat ir pilnīgi bezjēdzīgs pasākums, jo pēc šāda apgrieziena ar neuzliktu brunci, laivā nav spainis ūdens kā pēc iekāpšanas "multfilmas scenārija" veidā un ko var salīdzinoši ātri izsūknēt ar to pašu pumpi (vai pieciest neērtības līdz izdevīgākam brīdim ūdens izpumpēšanai), bet pilna kabīne ar ūdeni, kas pilnīgi noteikti ir nākamā peldējiena garants vēl pirms noparkots airis, atbrīvotas rokas (!) un sameklēts pumpis ar kuru pilno kabīni var izpumpēt minūtēs 5, nez vai ātrāk! Internetā ir atrodams viss kaut kas - nez vai to visu vajadzētu ņemt par pilnu bez kritiskas attieksmes, tikai tāpēc ka autora otrais hobijs ir video taisīšana un viņa spriedumi ir iemūžināti "cietākās" youtube kopijās.
.
Tad diskusijai varētu pakļaut arī pēdējā postā izskanējušo diezgan īpatno opciju par labāka laika pagaidīšanu pirms glābšanas darbu uzsākšanas... Iedomājoties vien par ūdens temperatūru Baltijas jūrā, nedomāju ka te vispār ir izvēle. Nemaz nerunājot par to, kas tie tādi par "negaisiem", kas uzrodas, uzpūš, apgāž laivu un tūlīt arī izbeidzas, lai kakeru grupa var ķerties pie glābšanas darbiem... Tāpat nedomāju, ka tā ir "komanda", kas mēģina šādu jautājumu risināt brīdī kad problēma jau ir radusies. Izklausās pēc tādas prātuļošanas ka pie pareizā lēmuma varētu nonākt kaut kādā kopīgā meditācijas procesā trennējoties lielākos viļņos... Treniņam, protams, ir nozīme, bet skaidrību un zināšanas apgūst vēl pirms iekāpšanas laivā. Interesentiem to Atvars māca kursos jau daudzus gadus.
.
Uzreiz piebildīšu, ka komentēta tiek ideja un paņēmiens nevis Henriks - lai Tev laba veselība un saglabājas spars izglītojošām iecerēm nākotnē!
.
Un pievienojos Atvara teiktajam - cilvēkiem bez DNS bojājumiem "ofšorā" (tur, kur vairs neredz krastu), ar kajaku nav jābrauc! Nekādas navigācijas un glābšanas sistēmas (visas labas un derīgas, katra savā situācijā un savai vajadzībai) nesniedz nekādas izdzīvošanas garantijas. Tikai apšaubāmu dvēseles mieru un baltiem diegiem šūtus argumentus mājās palicēju nomierināšanai. Ofšors pēc būtības ir krievu rulete, kurā jūs ar katru palīgierīci nomainat vienu pilnu patronu pret citu - tikai tukšu. Bet galvenā vienmēr ir pilna un paliek savā vietā - tā ir jūra.

JP

30.09.2019

13:11

Kādam ir personīga pieredze, kad tālu jūrā ir atšāvies, veiksmīgi ticis atpakaļ laivā un nokļuvis krastā? Vienalga, solo vai komandā. Šķiet, ja kāds atšaujas, tad viņa kondīcija vai ārējie apstākļi ir tādi, ka šis cilvēks vairs nevar braukt kajakā esošajos apstākļos. Atpakaļ iestūkāšana ir tikai veltīgs spēku patēriņš un risks tiem, kas mēģina palīdzēt. Šķiet, ka vienīgais gadījums būtu, ja airētājs pārkarsis saulē un pelde viņu uzmundrinājusi:)

Henriks

30.09.2019

13:22

Par ilgāku peldi jūrā. Viss atkarīgs no apģērba. Piem., šogad sērfoju jūra pie ūdens un gaisa temp.+14 stundas garumā ar nelieliem pārtraukumiem. Mugurā bija šeit jau pieminētais PALM sausais hidrotērps un plānā termoveļa. Diskomforta sajūtas nebija. Jūras pārgājieni pamatā tiek plānoti vasaras otra pusē pie ūdens temp +15 un vairāk. Protams,. sēdēt kajakā šāda ietērpā pie āra gaisa +25 īsti komfortabli nebūs, bet šeit būtu jāizvēlas starp komfortu un drošību.
Par Offshore braucieniem principā kā tādiem. Nevēlos oponēt Agrim , vai arī kādu atrunāt vai pārliecināt par pretējo. Pats dodu priekšroku braucieniem starp salām krasta redzamības attālumā, pie tam, maršrutu cenšos plānot tā , lai vējš būtu virzienā uz krastu. Kaut gan ne vienmēr viss sanāk kā plānots. Pāris gadu atpakaļ nācās braukt no Muhu salas uz Igaunijas kontinentu (apm. 9 km) pie 7-8 m/s sānu vēja, jo otrā krastā gaidīja “atbalsta grupa” nepacietīgas sievas personā. Tas bija risks. Nolēmu piestāt Kesselaid saliņā, kas ir pusceļā, kur nogaidīju minūtes 40 līdz vējš nokritās līdz 5- 6m /s. Tas tik pierāda to, ka laika apstākļi uz jūras vasarā var mainīties salīdzinoši strauji.

Campo

30.09.2019

17:38

JP: par tiem (solo), kas nav tikuši atpakaļ, parasti raksta nekrologus. Pārējie atpakaļ ir tikuši, jo apgāzties ir gadījies nevienam vien. Ja brauciens notiek grupā, tad situācija nav bezcerīga, ja visi darbojas ātri (ja to prasa laika apstākļi, temperatūra, piemēram) un katrs zina kas jādara!
Iekāpšana atpakaļ kajakā (ar grupas palīdzību) nav nekāds kosmoss un tam nav nepieciešama supermeņa fiziskā sagatavotība. Bet stresa menedžments pavisam nopteikti.
Attiecībā uz bīstamību pārējiem - tāda ir tikai cietušā neadekvātas uzvedības gadījumā. Citādi iekāpšanai nav vajadzīgi pat nekādi speciāli papildrīki. Treniņu metodika - pie Atvara.

Gundars

03.10.2019

15:38

Bet Agri , akurāt to pašu Henriks centās pateikt... Un vēlreiz par galveno domu- nevajag paļauties uz ierāpšanos laivā,itīpaši SOLO braucienos... Un es arī pilnībā piekrītu

Atvars

06.10.2019

21:35

JP: Bija tāds gadijums, lielos viļņos ap 5 km no krasta. Piebraucām ar "Northstar", puisis bija labi trenēts. Pieturējām laivu,ierāpās atpakaļ kā mācīts. Izpumpējām ūdeni un devāmies tālāk. Jūrā ir tā, ka kad pārstāj
cīņu pret viļņiem un sāc dreifēt, tad viļņi vienkārši cilā augšā lejā un ir diezgan vienkāŗši gan ierāpties atpkaļ gan izpumpēt laivu, jo divu kajaku katamarāns ir teju neapgāžams

 

1..10 | 11..20

  << Atpakaļ uz diskusijām

 

Pievienot jaunu komentāru

Autors:

E-pasts (neobligāti):

 

Komentārs:

Lapas administrācija nepieciešamības gadījumā patur tiesības slēgt pieeju rakstīšanai diskusijās no atsevišķām IP adresēm, kā arī dzēst bezjēdzīgus vai nekādā veidā ar diskusijas tematiku nesaistītus komentārus. Komentāru saturs pauž to autoru viedokli.


Klubs > Diskusijas > Dažādi

Lapu uztur: Inno.web