Tēmas
Jaunumi
Pasākumi
Piedzīvojumi
Ekspedīcijas
Viedoklis
Padomi
Diskusijas
Foto
Kalendārs
Saites
Par klubu
 
Laivas
Laivas
Laivas
   

RegisterLogin
Kāpēc reģistrēties
 
 

DISKUSIJAS

 

 

Jūras kajaks Tahe Marine Wind 585

Komentāri

 

1..10 | 11..17

  << Atpakaļ uz diskusijām

 

AA

10.06.2014

18:45

Ātrumam galvenais ir nevis pašas laivas garums, bet ūdenslīnijas garums (pie nosacījuma, ja pietiek spēka ātrumu uzturēt ūdenslīnijas garumam atbilstošu) un pēc iespējas mazāks samitrinātās daļas laukums, ko panāk laivu padarot šaurāku. Bez ātruma līknēm salīdzināšanai noder prizmatiskais koeficients (atsevišķi ražotāji uzrāda), jo lielāks, jo mazāka pretestība. Stabilitāte iedalās primārajā (ierobežo laivās šūpošanos gludūdenī) un sekundārajā (raksturo laivas iespēju kontrolēti atrasties uz sāniem sagāztā stāvoklī, laivas pašas tendenci atgriezties normālā stāvoklī). Stabilitātei nozīmīgs ir laivas platums
un zemūdens daļas forma (laivas apakšas plakne var savienoties ar sānu plakni asā leņķī, ar noapaļojumu, jeb laivas dibens var būt vispār apaļš kā Epic). Jo apaļāks dibens, jo mazāka slapjā virsma un zemāka primārā stabilitāte. Realitātē, protams, kompromisi un kompromisi. Jūrā vēl daudz jaudas paņem laivas lēkāšana pa lieliem un maziem viļņiem. Epics no "surfski", paņemot ne tikai laivas dibena formu, bet arī "degunu" ar specifisku šķautni un lielu tilpumu, šķiet ir veiksmīgi samazinājis šo bremzējošo aspektu. Un pēc teorijas kā noslēdzošais tests - vienmēr taču var apskatīties cik lielus viļņus laiva aiz sevis atstāj - tie nemelo nekad.

Campo

10.06.2014

22:12

Ūdenslīnijas garums parasti tomēr korelē ar laivas garumu, tā ka neizvēršot diskusiju teorētiskā plaknē, tās ir vienas kārtas lietas.
Prizmatiskais koeficients ir tikai viens no kvatitatīviem lielumiem un apgalvojums ka "lielāks ir labāks" īsti neiztur kritiku, jo, piemēram, taisnstūrveida baržai tas ir lielākais iespējamais - 1. Planējošiem korpusiem tas ir >0.6, bet visam, kas kustas ūdesizspaida ātrumos, tas ir mazāks par 0.59.
Atgriežoties pie ātruma. Piebildīšu iepriekš minētajam, ka ātrumam nav nekāda sakara ar efektivitāti... toties ūdensizspaida korpusiem sakarība ir absolūta un tieša (formulas izlaidīsim) un maksimālo korpusa ātrumu nosaka garums (ūdenslīnijas, protams). Ja vajag ātru laivu - ņem garāku un dabūsi. Cita lieta vai tev būs spēka to dzīt uz priekšu! Jo kā jau te minēja, tā kopējās pretestības komponente, kuru ietekmē garums ir tikai viena. Vēl ir arī citas.
Starp citu, mazākus viļņus aiz sevis atstāj laivas ar mazu prizmatisko koeficientu.

AA

10.06.2014

23:04

Nezinu vai tas palīdzēs MB atrast īsto aparātu, bet, nu jau savu eksistenci beigušais, Sea Kayaker magazine piedāvā nedaudz specifisku info par 18x.
http://seakayaker.us/wp-content/uploads/2013/01/18Xtechspecs.pdf
Pieminēts arī prizmatiskais koeficients, hmmm. Tāpat arī forumos ir iespējams atrast pamatīgu gūzmu ar visdažādāko lietotāju pieredzi. Spēj tik izsijāt sev noderīgo.

Gundars

11.06.2014

13:31

Labāk tomēr 2 laiviņas: sērfošanai viena (pilns ar klasiskiem piecmetrīgiem JK) , gonkai cita, pavisam savādāka.
A kur aura palika?

MB

11.06.2014

14:33

Veterāne AURA ir uz vietas. Doma ir kā Tu saki- AURA sērfošanai un otra laiva gonkām.Tā TAHE Wind iekrita acīs šī gada RAM, kur Pošivs brauca pusmaratonu ar WIND 555 (555cm). Ar savu Auru noķert viņu nevarēju , kaut gan pēc parametriem Aurai vajadzētu būt ja ne ātrākai, tad līdzvertīgai (L=548, B=52, W=22kg). Tam WIND 585 ir vieglais izpildījums ar W=20-22kg (karbona un stikla kombinacija), kas pie tāda garuma ir labs rādītājs, toties cena līdzvērtīga EPIC18X. Tādu aparātu var pirkt vienreiz mūžā un lai neaplauztos, tad vislabak notestēt kādā maratonā.

Gaujmalietis

11.06.2014

17:27

Pošivs jau gan brauca ar ZEGUL VELOCITY kajaku, nevis Tahe Wind! Šis kajaks jau ir veidots kā sacīkšu kajaks - tāpēc nav jābrīnās par tā labo gaitu. Cik nu es to apskatīju, tad šķiet, ka tas varētu būt ātrāks nekā mans SB H20 kajaks.

Gundars

12.06.2014

10:39

Par to, ka Mārtiņš šogad ir formā nav šaubu:) Tad jebkura laiviņa lido!
Neticu vieglajam izpildījumam. Jo garāka laiva, jo stingrāk jālīmē, lai nepārlūstu. Tie solītie 20 ar visiem pričendāļiem noteikti izaugs līdz 25. Ja nu vienigi ceturtdaļcentneru saucam par vieglu... :)
Pirms pāris gadiem Vidžus centās tikt no epika vaļā

 

1..10 | 11..17

  << Atpakaļ uz diskusijām

 

Pievienot jaunu komentāru

Autors:

E-pasts (neobligāti):

 

Komentārs:

Lapas administrācija nepieciešamības gadījumā patur tiesības slēgt pieeju rakstīšanai diskusijās no atsevišķām IP adresēm, kā arī dzēst bezjēdzīgus vai nekādā veidā ar diskusijas tematiku nesaistītus komentārus. Komentāru saturs pauž to autoru viedokli.


Klubs > Diskusijas > Dažādi

Lapu uztur: Inno.web